Posts
اولریکا الر-روتر با ˝چشم‌انداز دوم˝ به گالری آریا می‌آید

اولریکا الر-روتر با ˝چشم‌انداز دوم˝ به گالری آریا می‌آید

اولریکا الر-روتر, نمایشگاه نقاشی , چشم‌انداز دوم ,  گالری آریا
اولریکا الر-روتر هنرمند آلمانی نقاشی‌های خود تحت عنوان ˝چشم‌انداز دوم˝ را در گالری آریا به نمایش می‌گذارد.

آریا شکوهی اقبال مدیر گالری آریا درباره نمایشگاه "چشم‌انداز دوم" که قرار است توسط پروفسور اولریکا الر-روتر در این گالری برگزار شود، گفت: این هنرمند آلمانی تاکنون پروژه‌های متعدد بینارشته‌ای فرهنگی را در قالب پرفورمنس، اجراهای مشارکت شهری و چیدمان در فضاهای عمومی در کشورهای مختلفی اجرا کرده است.

وی ادامه داد: این هنرمند در نقاشی، طراحی، چیدمان و پرفورمنس به گوناگونی روایات زندگی و بازنمایی تاثیر سایه خاطرات بر ناخودآگاه درون افراد رانده شده از بطن جامعه تمرکز دارد و معمولا افرادی که در پرفورمنس‌های این هنرمند شرکت داده می‌شوند، بیشتر از اقشار آسیب دیده و به حاشیه رانده شده جوامع هستند که از طریق سایه خود این افراد زندگی‌شان توسط هنرمند در قالب نقاشی بازنمایی می‌شود.

شکوهی اقبال با بیان این که این هنرمند قصد دارد در این نمایشگاه ابعاد مختلف سایه‌ها را به تصویر بکشد گفت: در کنار نمایشگاه نقاشی این هنرمند پرفورمنسی را اجرا می‌کند و پیانونوازی هم در کنار این پرفورمنس یکی دیگر از برنامه‌های این نمایشگاه است.

مدیر گالری آریا افزود: بیشتر آثار نقاشی این هنرمند اکریلیک و رنگ و روغن روی بوم است و برخی از آثار هم طراحی روی کاغذ هستند که در آن‌ها به دنبال تصویر کردن ابهام سایه‌هاست.

شکوهی اقبال گفت: این هنرمند روز جمعه 9 مهرماه و در جریان برگزاری نمایشگاه آثارش، ورکشاپی را هم در آموزشگاه گالری آریا برای علاقمندان به نقاشی و هنر تجسمی برگزار می‌کند. لازم به یادآوری است پروفسور اولریکا الر _ روتر متولد آلمان و فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبای آلمان است. او که تجربه تحصیل آواز در اپرای "ووپرال" و دانشکده موسیقی و آکادمی موسیقی وین را نیز دارد از سال 2006 استاد هنر در دانشکده هنر و علوم اجتماعی آلانوس در شهر بن آلمان است. او از سال 2008 انستیتو "هنر در نقطه کانونی" را تاسیس کرده است. او تا به حال آثارش را در کشورهای مختلفی از جمله آلمان، لهستان، چین، رومانی و آفریقای جنوبی نمایش داده است و نمایشگاه "چشم انداز دوم" اولین نمایشگاه این هنرمند آلمانی در ایران است که روز سه شنبه 6 مهر افتتاح و تا 19 مهر ماه در گالری آریا واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک 10 برقرار است.

1

منبع: هنرآنلاین

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments