Posts
آغاز به کار آرتفر تهران پیش از برگزاری حراج

آغاز به کار آرتفر تهران پیش از برگزاری حراج

پوستر تیر آرت , زمان اجرای تیرآرت
تیرآرت که توسط هرمز همتیان، مؤسس و مدیر گالری دستان راه‌اندازی شده، توسط مریم مجد، یکی از مدیران گالری اثر مدیریت خواهد شد.

تیر آرت تهران در اقدامی گروهی و با حضور ده گالری تهران، تیر امسال برای ارائه‌ی دسته جمعی هنر معاصر ایران که از منظر گالری‌ها جمع آوری شده است، در مجتمع آوا سنتر برگزار می شود.
تیرآرت 97، اولین دورۀ تیرآرت است که به گفتۀ برگزارکنندگان آن با تمرکز بر هنرِ معاصر و آوانگارد ایرانی برگزار می‌شود. در این آرتفر گالری‌ها، مجموعه‌داران، بازیگران و علاقه‌مندان عرصه‌ی هنر و مخاطبین عام برای بازدید از هنر معاصر ایران دعوت شده و گرد هم می‌آیند.
در بین ده منتخب از گالری‌های تهران اسامی گالری‌هایی چون "آب‌انبار" و "اُ" به‌ترتیب با مدیریت سلمان متین‌فر و ارکیده درودی، گالری "اثر" با مدیریت امید تهرانی و مریم مجد، گالری "اعتماد" با مدیریت مینا و امیرحسین اعتماد، گالری "اِی‌جی" به مدیریت سیمین‌دخت دهقانی، "خاک" با مدیریت ماندانا فرهمند پویا، "دستان" با مدیریت هرمز همتیان، گالری "شیرین" با مدیریت شیرین پرتوی، "طراحان آزاد"  با مدیریت رزیتا شرف‌جهان و محسن نبی‌زاده و گالری "محسن" با مدیریت احسان رسول‌اف شرکت دارند.
تیرآرت که توسط هرمز همتیان، مؤسس و مدیر گالری دستان راه‌اندازی شده، توسط مریم مجد، یکی از مدیران گالری اثر مدیریت خواهد شد و بناست تا در تاریخ ۵ تا ۹ تیرماه قبل از شروع حراج تهران، در محیط ۱۷۰۰مترمربعیِ طبقه‌ی هشتم مجتمع آواسنتر اقدسیۀ تهران کار خود را آغاز کنند. در طول نمایش آثار در تیرآرت جلسات گفتگو، پرسش و پاسخ و نشست‌هایی با موضوعات بازار هنر ایران، نقش آرتفرها در تقویت بازار هنر بومی و منطقه‌ای، جمع‌آوری آثار هنری معاصر، ظهور بازار جهانی هنر/ جمع‌آوری عکس، نقش دورنما در فرآیندهای گالری، جمع‌آوری آثار هنری توسط نهادها در جریان آرتفرها، تغییرات چشمگیر بازار هنر در طی سال‌های گذشته، عمومی‌سازی مجموعه‌های خصوصی و... برگزار خواهد شد.
این نمایش 7 روز ادامه خواهد داشت که از روز سوم و چهارم تیرماه به‌صورت خصوصی آغاز شده و در پنج روز بعدی برای بازدید عموم گشوده خواهد شد. زمان بازدید از تیرآرت در سه روز سه شنبه تا پنجشنبه از 2 بعدازظهر تا 8 شب و در روز جمعه از ساعت 11 صب تا 9 شب خواهد بود. همچنین اختتامیۀ آن در روز شنبه از ساعت 2 تا 9 شب برگزار خواهد شد.
با امید به اینکه تیرآرت بتواند گام مثبتی در ارائۀ نوین و جدی‌ای در هنر ایران به همراه داشته باشد باید دید در اولین دورۀ برگزاری خود چقدر موفق عمل خواهد کرد و چه بازخوردهایی را از سوی هنرمندان و مخاطبان شاهد خواهیم بود.

Insert Comment
* Indicates required field
Comments

No comments